Sakit Lutut Hilang Seawal 5 Minit

sakit lutut sendi tulang

Sakit Lutut

  • Ramai orang mengadu sakit lutut merupakan salah satu punca yang menghalang kita dari menjalani rutin kehidupan seperti biasa.
  • Apabila sakit lutut datang, pertama sekali kita perlu tahu punca kesakitan itu supaya kita boleh membuat keputusan untuk memilih jenis rawatan yang sesuai.

Osteortritis – Punca utama sakit lutut

  • Osteortritis adalah punca sakit lutut yang paling utama digelarkan sebagai “haus dan lusuh”, sakit ini memberikan kesan besar kepada sendi dan ini berlaku disebabkan oleh rawan yang rosak dan haus.

Sakit Lutut tulang rawan

Tulang rawan

  • adalah sejenis tisu yang bergetah yang menyelaputi tulang pada sendi dan membantu melancarkan pergerakan dengan licin diantara dua tulang. Beberapa bahagian sendi diselaputi dengan pelindung dikenali sebagai Synovium.

Synovium

  • Synovium yang menghasilkan cecair yang menghalang geseran di dalam sendi dan dikenali sebagai cecair sinovial.

Cecair Sinovial

  • Kompenan utama cecair sinovial adalah Sodium Hyaluronate yang memainkan peranan penting dalam melindungi sendi serta melancarkan pergerakan seperti meletakan minyak pada engsel pintu berbunyi.
  • Kekurangan cecair sinovial menyebabkan kerosakan pada rawan dan mengurangkan pelincir pada sendi. Ini bermakna tulang yang bergeser diantara tulang tanpa cecair sinovial menyebabkan sakit lutut, bengkak dan kekejangan.

Osteortritis tidak boleh pulih seperti sediakala tetapi kita mampu mengawal ia dari terus menjadi teruk sekiranya kita dapat mengesan gejala-gejala awal sakit lutut.

Pada masa kini terdapat pelbagai jenis rawatan moden yang mampu merawat sakit lutut dan jika tidak berhati-hati dalam mendapatkan rawatan ia juga boleh memberikan kesan sampingan.

Dikatakan salah satu rawatan yang paling selamat dan semulajadi yang ada pada masa kini adalah PRO Kas yang berkesan merawat dan melegakan sakit lutut, sakit sendi dan sakit tulang.

Sakit Lutut

Apa itu Pro Kas?

Pro Kas adalah serum yang diadun dengan bahan-bahan semulajadi yang membantu ahli keluarga anda yang menderita akibat sakit lutut, sakit belakang, sakit sendi dan sakit tulang.

ProKas berfungsi melancarkan peredaran darah dalam tubuh badan kita serta mengembalikan kekuatan otot dan ligamen serta saraf tubuh.

Bagaimana Pro Kas Membantu

  • Boleh melegakan kesakitan seawal 5 minit.
  • Meresap jauh ke dalam kulit dan melancarkan semula darah yang membeku di dalam badan.
  • ProKas juga boleh digunakan sebagai serum untuk mengurut.
  • Menghilangkan stress akibat kepenatan berkerja atau memandu dalam jem.
  • ProKas juga sesuai untuk mereka yang aktif bersukan
  • Kegunaannya hampir 100% sama dengan produk yang digunakan oleh ahli sukan bertaraf dunia.
  • Supplement luaran ketika berlaku kecederaan.

Legakan Sakit Lutut dengan Kandungan Semulajadi Pro Kas

1. Aloevera

  • Antioksidan, antibiotik yang bekerja sebagai stimulator pertumbuhan sel dan membaiki bekas luka dan sifat inhibitor nyeri.

2. Soya

  • Mengandungi 50% protein bagi setiap 100g kacang soya, merupakan 2x lebih daripada kacang tanah, 11x lebih daripada susu dan 3x lebih daripada telur!

3. Delima

  • Mengandungi vitamin c sebagai penurun risiko arthiritis dan ianya baik untuk tulang dan sakit lutut.

4. Vitamin dan Mineral

  • Kaya vitamin dan mineral seperti kalsium, sodium, besi, kalium, mangan, seng, asam folat, pelbagai jenis vitamin, asam Amino.

5. Mentol

  • Mempunyai anestetik tempatan dan kualiti counterirritant, dan ia digunakan secara meluas untuk melegakan sakit otot.

6. DMSO

  • Pembawa bahan-bahan Pro KAS masuk ke dalam anggota badan dengan menggunakan teknologi nano dengan membetulkan DNA tanpa perlu melakukan pembedahan.

 

Cara Guna Pro Kas

  1. Sapukan beberapa titis serum Pro Kas di kawasan yang sakit dan sapu sehingga meresap.
  2. Rasai perubahan dalam beberapa minit kemudian

sakit Belakang

By | 2017-08-19T17:12:59+00:00 May 12th, 2015|Sakit Lutut|8 Comments

8 Comments

  1. Azam Mohamad May 13, 2015 at 10:30 pm - Reply

    as salam, kalau webjualan ni pasang skrip afiliate mesti ramai afiliaters yang sudi nak promote

    • chantiqs May 14, 2015 at 7:13 am - Reply

      wasalam.. insyallah memang ada dalam perancangan.. terima kasih tuan azam kerana telah mengingatkan saya.. akan saya war2 kan nanti.. 🙂

  2. kaki pelangi May 20, 2015 at 5:59 pm - Reply

    ibu sy mengalami sakit lutut. tapi biasalah orang tua, beli macam2 jenis supplemen pun, kalau tak sakit, dia xmakan. Tak sampai hati nak tengok setiap kali sakit lutut dia datang, nak sujud pun tak sempurna, katanya.

    • chantiqs May 22, 2015 at 1:41 pm - Reply

      memang betul kalau tak sakit tak makan dah sakit baru cari ubat 🙂 Boleh cuba cadangkan ProKas ni pada ibu puan sebab serum ni hanya perlu sapu sahaja..insyallah kesan dapat dirasai seawal 5 minit..mudah disimpan

  3. Hajar Shikin May 28, 2015 at 3:16 pm - Reply

    Dengan adanya Pro Kas ni, harap orang yang sakit lutut boleh sembuh

  4. kamil salleh May 30, 2015 at 5:13 pm - Reply

    Salam buat Hasrul…. Pro kas adalah produk terbaru untuk rawatan sakit lutut. Sakit lutut memang menyakitkan, jika ada yang terkena bolehlah mencubanya.

  5. najiha June 1, 2015 at 6:30 pm - Reply

    Assalamualaikum,, akak harga prokas ni berapa yer?

  6. sakit lutut June 2, 2015 at 2:50 pm - Reply

    memang tak best bila kena sakit lutut nih.

    ngilu malam jumaat kang.,

Leave A Comment

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.